Esports tapahtumalla nostetta kauppakeskukseen

Sello on ottanut yhdeksi keskeiseksi strategiaksi 2019 sisällön nuorille ja nuorille aikuisille. Tavoitteena oli luoda mielekästä sisältöä kauppakeskuksen omissa tiloissa. Esports turnaus suoratoistolla ja live aktiviteeteilla oli menestys.

Ulti gaming series hiihtoloma 2019

Sellon omassa strategiassa on ollut keskiössä kommunikoiminen nuorien kanssa. Tämä näkyy keskuksen pienissä kuluissa töherrysten tiimoilla ja vähäisinä järjestyshäiriöinä. Kun esports tapahtumaa lähdettiin suunnittelemaan Sellon kanssa oli yksi suurimmista huolenaiheista ikärajojen ylläpito ja mahdollinen mielipaha, jota turnauspeli saattaisi aiheuttaa. Ultimate Ability Entertainment otti ensisijaiseksi tavoitteeksi, että valituksia ei saa tulla ja kaikilla pitää olla hauskaa. Tämä erittäin kova tavoite onnistuttiin saavuttamaan. Tapahtuman palaute oli positiivista paikan päällä ja verkossa. Kuinka tämä oli mahdollista? Tapahtumaa lähdettiin rakentamaan sellaiseksi, että pullonkaulat ja mahdolliset mielipahan aiheuttajat karsitaan pois hyvillä prosesseilla. Tämän lisäksi tapahtumassa oli töissä nuoriso-ohjaajia, jotka osasivat purkaa kaikki jännitteet paikan päällä ja täten pitää hyvän fiiliksen yllä.

Tapahtuman markkinointi tehtiin Sellon kanssa yhteistyössä. Hyvä viestintä ja suunnittelu tuottivat tuloksia. Tapahtumassa kävi yli 500 pelaajaa kokeilemassa onneaan kolmen päivän aikana. Kokonaisuudessa kävijämäärät mitattiin nousseen noin 9% tapahtumapäivinä.

Sosiaalinen media ja vaikuttajat olivat iso osa markkinointiamme. Tapahtumassa oli viisi caster/influenseria, joiden panos toi tapahtumalle todella paljon näkyvyyttä. Sponsoriemme näkyvyys oli taattu livenä ja verkossa, jossa se kasvaa edelleen Ulti Esportsin omalla kanavalla.

”Ultimate Abilityn tuottama tapahtuma oli menestys! Halusimme yhteisöllisen tapahtuman nuorille ja se toteutui yli odotusten. Huoli ikärajallisesta pelitapahtumasta oli turha. Vanhemmat jonottivat ilolla ikärajan alittavien lasten kanssa tapahtuma-alueelle ja tapahtuman nuoriso-ohjaajat hoitivat tehtävänsä upeasti. Nuoret saivat positiivisia kokemuksia eikä riemunkiljahduksilta vältytty. Pelaajien keskinäisiä kannustuksia oli ilo seurata – nuoret olivat tapahtumassa todellakin yhdessä, vaikka eivät välttämättä tunteneet toisiaan entuudestaan. Tämän tyyppiset tapahtumat nuorille auttavat myös meitä kauppakeskuksena edelleen kommunikoinnissa nuorten kanssa. Kävijämäärät tapahtumapäivänä olivat hienosti positiiviset ja saimme myös asiakkailta positiivista palautetta. ”, kertoo Sellon markkinointipäällikkö Sanna Kouvalainen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *